Katalóg

Naše produkty

Zelenina 

Zelenina Čo by bola záhrada bez záhonu mrkvy, kalerábu alebo rajčiakov? Aby si u nás každý našiel každej to svoje pravé orechové, pripravili sme pre vás i ponuku semien zeleniny, ktorú možno pestovať na našich záhradách. Zelenina všeobecne predstavuje zásadný zdroj vitamínov a vlákniny, bez ktorých sa naše telo nemôže zaobísť. Zelenina sa však môže pestovať aj na balkóne ako okrasné rastliny - nádherným príkladom sú rôzne druhy šalátov alebo farebný mangold, ktorý doplní Vaše kvety a navyše ho môžete spotrebovať.
  • Cibuľová zelenina
    Cibuľová zelenina
    Čo je cibuľová zelenina? Už názov nám napovedá, že sem patrí cibuľa a podobná zelenina. Radíme sem ešte pór a cesnak. Je to zelenina, ktorá obsahuje veľké množstvo antibiotických látok. Je veľmi obľúbená v kuchyni, kde sa stala nepostrádateľným pomocníkom. Taktiež je potrebná v ľudovom liečiteľstve. Látky, ktoré cibuľa obsahuje, pôsobia dobre na črevnú mikroflóru a na pečeň. Cibuľová zelenina zvyšuje sekréciu žalúdočných štiav a podporuje trávenie. Prečisťuje obličky, močové cesty a uľahčuje odchod moču z tela. Cibuľové zeleniny sú vhodné na liečbu vysokého tlaku a taktiež na liečbu angín alebo nachladnutia.
  • Koreňová zelenina
    Koreňová zelenina
    Koreňovú zeleninu pestujeme hlavne kvôli jej podzemným častiam - koreňom. Do tejto skupiny patrí napríklad cvikla, mrkva, paštrnák a zeler. Medzi výhody koreňovej zeleniny patrí jej dobrá skladovateľnosť, vďaka čomu si ju môžme vychutnať aj dlhšie obdobie po zbere. Koreňová zelenina obsahuje veľké množstvo kyseliny listovej, ktorá je potrebná pre látkovú premenu bielkovín a nukleových kyselín a teda aj pre obnovu a správnu funkciu našich buniek. Betakarotény obsiahnuté napríklad v mrkve majú zas výrazné antioxidačné účinky.
  • Hlúbová zelenina
    Hlúbová zelenina
    Hlúbová zelina má hrubý hlúb. Patrí sem kapusta, kaleráb, karfiol a pod. Sú to výborní pomocníci v kuchyni a hodia sa ako príloha asi ku každému jedlu.
  • Listová zelenina
    Listová zelenina

    U listovej zeleniny konzumujeme niektoré časti listov alebo stopky. Hodí sa do šalátov a väčšinou je konzumovaná surová. Má pozitívne účinky na naše telo. Pravidelná konzumácia listovej zeleniny môže znížiť riziko rakoviny. Patrí sem špenát, kapusta, hlávkový šalát a ďalšie.

  • Plodová zelenina
    Plodová zelenina

    Paradajky, uhorky, kukurica, tekvica, papriky či baklažán - to je len niekoľko druhov, ktoré patria do tejto rozmanitej skupiny. Často ide o teplomilné druhy, náročné na výživu. Odmenou sú nám však chutné, dužinaté plody bohaté na vitamíny a vlákninu.

  • Strukoviny
    Strukoviny
    Strukoviny sú azda najbohatším zdrojom bielkovín v rastlinnej ríši. V porovnaní s mäsom a mäsovými výrobkami, nezvyšujú cholesterol, preto je ich konzumácia oveľa zdravšia. Tiež pomáhajú odvodňovať organizmus a sú zdrojom železa. Okrem ich významného účinku na ľudské zdravie, pomáhajú aj obohacovať pôdu o dusík. Na ich koreňoch totiž žijú nitrifikačné baktérie, premieňajúce vzdušný dusík na dusičnany, ktoré rastlina dokáže prijať.
na stránku
Produkty 1 - 15 (696)
Produkty 1 - 15 (696)

Menu